Wizualizacja Sielanka II A

Wizualizacja Sielanka II A

poniedziałek, 6 lipca 2015

Ptasie gniazdo

Od dłuższego już czasu w naszej kotłowni gości jakiś ptaszek.
Zbudował gniazdo między krokwiami i zamieszkuje naszą kotłownię. W ogóle nam nie przeszkadza, ba, nawet bardzo cieszymy się z tego, że mu u nas dobrze.
Chcielibyśmy jednak poznać go nieco bliżej ale nie możemy go zidentyfikować.
Na początku ptaszek przylatywał tylko na chwilę, chyba budował sobie gniazdo.
Później był coraz częściej, coraz baczniej zaczął nas obserwować. Jeżeli ktokolwiek poszedł na budowę to za każdym razem odprowadzał nas (śledził) aż odejdziemy i nie będziemy mu zagrażać.
Kilka razy sprawdzałem co się dzieje w jego gnieździe.
Jakiś czas temu znalazłem tam 4 małe jaja.
W miniony, upalny weekend robiliśmy porządki (szykujemy się do elektryki) i zacząłem wynosić z kotłowni wszystkie zbędne rzeczy. Okazało się, że między klamotami był mały, niewinny ptaszek.
Daliśmy mu się nieco napić, pił, był bardzo spragniony i włożyłem go z powrotem do gniazda gdzie czekało na niego trójka rodzeństwa.
Zerknijcie na zdjęcia, może ktoś z Was będzie w stanie nam pomóc go rozpoznać.
Dorosły osobnik jest niewielkich rozmiarów, wielkości wróbla, ma delikatnie żółty brzuszek i ładnie śpiewa.

Kopciuszek zwyczajny?
Pliszka żółta?






Maleństwo.












4 komentarze:

  1. Witajcie. U nas też ptaki urzędują na budowie. Na wiosnę dwa gniazda na strychu uwiły. Jednak musiały być duże przeciągi bo jak któregoś razu weszłam na strych to gniazda leżały na podłodze. Były puste bez jajek. A zdjęcia ptaszka urocze zwłaszcza na tych krzywych rozkraczonych nóżkach. Pozdrawiam Eulalia

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie to wygląda na kopciuszka. Jajka były białe? zbYszek

    OdpowiedzUsuń