Wizualizacja Sielanka II A

Wizualizacja Sielanka II A

sobota, 12 października 2013

Wieczorne rozmyślania...

Siedzę sama w domu (Piotr na budowie a mi zaczęły się zjazdy na uczelni), czytam Muratora i Werandę Country - na zmianę :) i zaczęłam myśleć o kaloryferze w salonie. W naszym pokoju gościnnym jest dość mało ścian -mimo jego wielkości ;) W projekcie, z tego co pamiętam, grzejnik umiejscowiony jest pod oknem na szczytowej ścianie. My planujemy mieć tam stół ( duuuuuuży :) i nie specjalnie odpowiadałoby mi, że tuż za moimi ( lub naszych gości) plecami jest grzejnik - jakoś wydaje mi się to mało funkcjonalne. Stąd pomysł na grzejnik kanałowy, przy oknie tarasowym. Wygląda bardzo estetycznie no i nie zajmuje miejsca na ścianie. Oczywiście nie wczytywałam się w jego działanie, moc, wydajność itd ( techniczne sprawy to Piotr :), ale myślę że byłoby to dobre rozwiązanie, które biorę pod uwagę tylko w salonie. W pozostałych pomieszczeniach tradycyjne - kaloryfer pod oknem :) Wiem, że do podejmowania takich decyzji mamy jeszcze trochę czasu ( choć to lato zleciało mi bardzo szybko), ale lepiej przemyśleć, zastanowić się na spokojnie.

Budowa grzejnika kanałowego
źródło: www.tanie-ogrzewanie.pl
Bardzo mi się podoba, no i ta funkcjonalność
źródło: www.ekspertbudowlany.pl
Grzejnik to jeden temat moich rozmyślań. Drugi to kolor okien. Powyższy obraz nawiązuje do tego tematu. A mianowicie, BARDZO podobają nam się okna w kolorze Antracyt! Wyglądają REWELACYJNIE. Ale powstaje jedno pytanie - czy będą pasować do reszty naszego domu? do styl w jakim chcemy urządzić nasz dom? (nie jest to styl XXI wieku). Jednak "za" przemawia fakt, że w takim kolorze planujemy mieć dach i wtedy byłaby idealna symbioza ;) Zatem jestem rozdarta wewnętrznie ;)

Antracyt
No i jest jeszcze jeden temat, który chodzi mi po głowie - podłoga. Planujemy mieć deski drewaniane, w naszym domu. Osobiście bardzo chciałabym mieć drewnianą podłogę wszędzie, również w kuchni i łazienkach ( kocham drewno). Choć w łazience musiałoby być drewno egzotyczne, które ma swoją cenę. A my mierzymy siły na zamiary, zatem odpada. Ale w pozostałych pomieszczeniach raczej będzie drewno. No i dylemat j.w. - kolor. Bardzo podoba nam się podłoga pobielana. Jest taka ciepła, przytulna a do tych antracytowych okien pasowałaby wprost idealnie. Osobiście biel mnie rozczula, jest taka spokojna, harmonijna, kojąca. A z kolorem naturalnego drewna ( np. stolik, szafka) zgrałaby się pięknie. Jednocześnie można by przy tej bieli zaszaleć z dodatkami ( sama sobie podaję argumenty ;).
Poniżej przykłady pobielanej podłogi w wnętrzach:

źródło: www.kawa-u-bet.blogspot.com
www.dobreprojekty-blog.blogspot.com

źródło: www.nordicbliss.wordpress.com 
źródło: www.nordicbliss.wordpress.com
Co myślicie o tych pomysłach? :)

Mam tyle pomysłów, chciałabym je zacząć już wdrażać, ale wiem, że muszę być cierpliwa. Więc jestem :)

4 komentarze:

  1. Ciekawe inspiracje. Ogrzewanie to bardzo ważny element w domu, a takie grzejniki są fajnym rozwiązaniem

    OdpowiedzUsuń
  2. Grzejniki kanałowe wyglądają super. Sam zdecydowałem się na ich zamontowanie

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem

    OdpowiedzUsuń